top

8a.pl

CLEAN CLIMBING

Patagonia i etyka wspinania

Ponad 50 lat temu Yvon Chouinard, Tom Frost i Doug Robinson rozpowszechnili zasady etycznej wspinaczki, które opierały się na szacunku dla skał i środowiska naturalnego. To był pionierski okres wspinaczki, w czasie którego niewiele osób skupiało się na zagrożeniach, jakie ta aktywność może przynieść przyrodzie. Dziś, kiedy wspinanie stało się sportem masowym, zasady te stają się jeszcze istotniejsze niż przed laty. To właśnie na nich skupia się najnowsza kampania marki PATAGONIA – CLEAN CLIMBING.

8a.pl
8a.pl

Firma z misją

Napędzana przez pozytywnych ludzi kochających aktywności outdoorowe. W centrum jej zainteresowań znajduje się wspinaczka, turystyka, narciarstwo, kolarstwo górskie czy biegi terenowe. To właśnie z myślą o miłośnikach tych aktywności projektowana jest odzież oraz sprzęt outdoorowy najwyższej jakości. Nie jest to jednak kolejna „zwykła” marka odzieżowa. Firma robi wszystko by wywierać jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne.

Patagonia to marka z wyjątkową historią, która swój bieg rozpoczęła w 1973 roku w mieście Ventura.

Marka wywodzi się z małej firmy zajmującej się produkcją sprzętu wspinaczkowego. Z niedużej, niemalże rodzinnej działalności, przekształciła się w markę o światowym zasięgu. Jej logo jest znane przez niemal wszystkich miłośników górskich aktywności. Choć znaczna część kolekcji jest nadal bezpośrednio związana z górami i wspinaczką, to znacząco poszerzono ofertę związaną z innymi aktywnościami outdoorowymi. Warto zaznaczyć, że wszystkie je łączy jedna wspólna cecha. Dostarczają maksymalnej satysfakcji, kiedy są uprawiane w czystym, naturalnym środowisku. To właśnie dlatego tak duży nacisk kładziony jest na ekologię.