Poznaj nas z szerszej perspektywy

Deklaracja zaklęta w nazwie
Nazwa 8a.pl nawiązuje do stopnia trudności we francuskiej skali wspinaczkowej.
To poziom, który dostępny jest niemal dla każdego, ale trzeba sobie na niego solidnie zapracować. Stanowi on symboliczną granicę między pasją, która wciąż ma wymiar amatorski, a prawdziwym profesjonalizmem. Po jej przekroczeniu wspinaczka zwykle staje się sposobem na życie, co oznacza ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki oraz nieustanne dążenie do osiągnięcia szczytowej formy. Nazwa zobowiązuje! Tak samo, jak do wspinaczki, podchodzimy również do biznesu.
Słowo od autora
Wspinaczka w moim życiu obecna jest od 1992 roku. Od tego czasu większość spraw oraz decyzji podporządkowuję właśnie tej pasji, chociaż jestem również fanem innych aktywności: trekkingu, trail runningu, kolarstwa górskiego czy skituringu. Zawsze też bardzo dobrze czułem się w roli handlowca. Pomysł, by założyć sklep ze sprzętem wspinaczkowym i górskim pojawił się nagle, gdy byłem przedstawicielem jednej z firm outdoorowych. Od tego czasu moje życie zawodowe jeszcze ściślej związane jest z hobby. Chcę oferować najlepszy sprzęt do aktywności górskich i przez to zarażać swoimi pasjami innych.
Nasze motto W nieustannym ruchu, zdobywając kolejne szczyty!
Misja
Zamierzamy być coraz lepsi w tym co robimy. Zawsze będziemy słuchać klientów, obserwować trendy oraz uczyć się nowych technologii, bo tylko w ten sposób możemy podnosić jakość obsługi. Pozycję na rynku zbudowaliśmy na zaufaniu ludzi, którzy chętnie korzystają z naszej wiedzy i zaopatrują się u nas w sprzęt służący do realizowania pasji. Chcemy pomnażać ten kapitał i być jeszcze bliżej osób, które - tak jak my - kochają góry.
Wizja
Cieszy nas fakt, że w 8a.pl kupuje już drugie pokolenie miłośników gór, ale my chcemy obsługiwać też pokolenie trzecie i czwarte. Staramy się trzymać rękę na pulsie, obserwować najnowsze trendy w handlu stacjonarnym i online. Dążymy do zaproponowania naszym klientom najbardziej optymalnego modelu biznesowego. W czasie naszej działalności wiele się już zmieniło i będzie się zmieniać w przyszłości. My również się zmieniamy. Stajemy się lepsi dla naszych klientów.
    • Podążamy za pasją
      Marka 8a.pl, choć wyrosła na gruncie wspinaczkowej pasji, nigdy nie ograniczała się tylko do jednej dyscypliny. Wraz z zyskiwaniem wysokości, poszerza się też perspektywa, przez co ma się pełniejszy obraz świata. Może dlatego od początku zależało nam na wsparciu wszystkich tych, którzy chcą realizować swoje outdoorowe marzenia, niezależnie od tego, czego one dotyczą.
    • Eksplorujemy nowe kierunki
      Sprzęt dla osób mierzących się z drogami w pionie, chociaż należy do głównych filarów naszej oferty, był i jest jedynie wycinkiem tego, co u nas można znaleźć. Powstaliśmy po to, by służyć pomocą wspinaczom, ale staramy się także ułatwiać życie fanom innych górskich aktywności: turystom, biegaczom, eksploratorom, rowerzystom czy skiturowcom. Trafiają do nas również podróżnicy, którzy omijają góry.
    • Znamy rynek od podszewki
      Nasi klienci są ciągle w ruchu, my też nie zamierzamy spoczywać na laurach. Aktywnie poszukujemy produktów, które przypadną do gustu fanom szeroko pojętego outdooru, jeszcze lepiej będą chronić ich zdrowie oraz pozwolą więcej wycisnąć z życia. Skupiliśmy się na dyscyplinach, które sami uprawiamy. Proponujemy najlepsze marki i szeroki wybór produktów, a do tego służymy fachową radą.
Co nas wyróżnia na tle innych sklepów
1. Nie uznajemy kompromisów
Starannie selekcjonujemy produkty, które mają pojawić się w naszym sklepie. Stawiamy na jakość, więc współpracujemy jedynie z markami, którym sami ufamy. Wiemy, że sprzęt outdoorowy musi być niezawodny, bo od tego zależy nie tylko komfort, ale też bezpieczeństwo.
2. Trzymamy rękę na pulsie
W naszej ofercie znaleźć można zarówno ponadczasowe hity, oparte na patentach sprawdzających się od lat, jak i nowinki, które mają szansę zrewolucjonizować rynek w najbliższej przyszłości. Uważnie obserwujemy co się dzieje w outdoorze. Branżowe targi? Nie może nas tam zabraknąć! Śledzimy trendy, przyglądamy się innowacjom, testujemy i porównujemy.
3. Działamy szybko, ale z głową
Wiemy, że nie wszystko złoto co się świeci, dlatego do nowych patentów podchodzimy na chłodno. Wybieramy jedynie to, co jest godne uwagi naszych klientów. Gdy odkrywamy coś wartościowego, ekspresowo podejmujemy decyzje i uruchamiany nasze procedury. Robimy wszystko, by ciekawe rozwiązania i świeże wzory niezwłocznie mogły trafić do fanów górskich aktywności.
4. Wychodzimy naprzeciw klientom
Choć w dzisiejszych czasach handel przenosi się do sieci, my pamiętamy o osobach, które wciąż preferują tradycyjną formę zakupów. Klientów, którzy z dystansem podchodzą do sklepów internetowych, zapraszamy do naszego gliwickiego salonu sprzedaży, gdzie w komfortowych warunkach można dotknąć, przymierzyć i porównać ze sobą artykuły z oferty 8a.pl.
5. Podnosimy własne kompetencje
Chociaż o outdoorze wiemy naprawdę dużo, wciąż podnosimy własne kwalifikacje. Odwiedzamy seminaria i bierzemy udział w cyklicznych szkoleniach organizowanych przez producentów, podczas których uczymy się nowych technologii. Jesteśmy głodni wiedzy i dociekliwi, bo tylko dzięki temu możemy być wiarygodni jako sprzedawcy.
6. Nie boimy się pytań
Niektórych klientów interesują najnowsze technologie, inni szukają odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii podstawowych. Jesteśmy na to przygotowani! Nasi sprzedawcy w sklepie stacjonarnym oraz pracownicy Biura Obsługi Klienta potrafią w prosty sposób wytłumaczyć zasadę działania skomplikowanego systemu, ale też wprowadzić w świat outdooru kogoś, kto nie miał z nim dotąd styczności. Dla nas nie ma pytań zbyt trudnych ani zbyt banalnych.
7. Dzielimy się wiedzą
Polska jest krajem nizinnym, więc ogólny poziom wiedzy o sprzęcie i działaniach w terenie górskim wciąż nie jest zbyt wysoki. Mamy nadzieję, że wraz z modą na aktywności outdoorowe, zacznie się to zmieniać. Zresztą postanowiliśmy dołożyć do tego własną cegiełkę. Z myślą o osobach, które szukają górskich porad, wskazówek czy inspiracji, w roku 2015 uruchomiliśmy serwis 8academy.pl. Na łamach tego portalu znaleźć można artykuły pisane przez znanych wspinaczy, himalaistów czy podróżników oraz rozbudowaną bazę poradników przygotowywanych przez naszych specjalistów.
8. Jesteśmy odpowiedzialni
Oprócz tego, że edukujemy, staramy się również kreować pewne postawy. Szczególnie dumni jesteśmy z wymyślonych i zorganizowanych przez nas akcji społecznych, które odbiły się szerokim echem w środowisku górskim oraz wspinaczkowym. W roku 2016 ruszyliśmy z kampanią “Kończę bezpiecznie”. Projekt miał zwrócić uwagę fanów wspinaczki na często popełniany błąd, który bywa tragiczny w skutkach, a mianowicie na niewiązanie węzła na końcu liny. Kolejna nasza akcja - „Nie śmieć gościu” - miała uwrażliwić turystów na problem śmieci pozostawianych w górach. We wspomniane kampanie zaangażowały się liczne ścianki wspinaczkowe oraz schroniska górskie. Pozytywnie zareagowali także przedstawiciele grup, do których skierowaliśmy komunikację.