22.08.2023

Test Thule Chariot Lite 1 – przyczepka rowerowa i wózek w jednym

Robimy wszystko, aby móc połączyć nasze dotychczasowe pasje i zainteresowania z rodzicielstwem. Niezaprzeczalnie można w to wliczyć szeroko pojęte aktywności na świeżym powietrzu: w lecie uprawiamy wspinaczkę, jeździmy na rowerach czy spacerujemy po górach a zimą jeździmy na skiturach. Przyczepka Thule Chariot Lite 1 zdawała się doskonale wpisywać w ten świat.

                       

Do tej pory we wszystkich naszych eskapadach towarzyszył nam włochaty kompan w postaci naszego wyżła węgierskiego. Od prawie 1,5 roku nasz skład powiększył się o niebieskooką blondyneczkę. W związku z tym chętnie testujemy wszelkie dostępne na rynku rozwiązania, które mogłyby ułatwić nam kontynuowanie dotychczasowego trybu życia, ale angażując jednocześnie nowego członka rodziny.

Najlepsza przyczepka rowerowa i wózek dla dziecka

Na poszukiwaniach wózka dla aktywnych rodziców, który sprawdzi się w różnorodnym terenie poświęciliśmy sporo czasu. Ostatecznie wybór padł na 1-osobową przyczepkę rowerową szwedzkiej marki. Dlaczego do testu wybraliśmy akurat model Thule Chariot Lite 1? Wózek ten cieszył się świetną renomą wśród naszych znajomych którzy go posiadają, więc od początku braliśmy go pod uwagę. Podczas rozpoznania rynku pod kątem tego typu produktu, mocno przekonały nas do niego rodzaj i wyniki testów, jakie marka Thule wykonuje na tej przyczepce. Są to testy wytrzymałości, symulacje zużycia oraz testy uderzeniowe. Niespecjalnie „chuchamy” na sprzęt i dość mocno go eksploatujemy. Zależało nam, aby wózek był przede wszystkim bezpieczny dla naszego dziecka, ale i wytrzymały, a także (co istotne przy zakupie produktu w tej cenie) posłużył dobrych kilka lat.

Tu kupisz przyczepkę rowerową Thule Chariot Lite 1

Przyczepka Thule Chariot 1
Test przyczepki rowerowej Thule Chariot Lite 1 w terenie. Na jednej z wielu wycieczek (fot. Agnieszka Socha)

Dłuższy test Thule Chariot Lite 1

Po kilku miesiącach intensywnego użytkowania oraz biorąc pod uwagę fakt, że stał się on dla nas jedynym posiadanym wózkiem, możemy śmiało opowiedzieć o jego wadach i zaletach. Użytkujemy go jako przyczepki rowerowej i wózka w terenie, ale również jako wózka miejskiego na co dzień.

Waga i możliwość złożenia

Porównując model Thule Chariot Lite 1 do innych tego typu przyczepek / wózków dostępnych na rynku jego masa jest relatywnie niska (12,5 kg dla wersji 1-osobowej). Jest to najlżejsza ze wszystkich przyczepek oferowanych przez Thule, co dla nas nie było bez znaczenia. Konstrukcja jest więc stosunkowo lekka i bardzo łatwa w złożeniu i rozłożeniu. Wystarczy odpiąć boczne kółka i wcisnąć przyciski bo obu stronach wózka aby złożył się całkowicie na płasko. Przyczepka Thule Chariot Lite 1 bez problemu mieści się w bagażniku samochodu osobowego.

Składanie Thule Chariot 1
Po rozłożenia na części przyczepka Thule Chariot Lite 1 bez problemu mieści się w większości średniej wielkości bagażników samochodowych. (fot. Agnieszka Socha)

Thule Chariot Lite jako wózek do codziennego użytkowania

Jako wózek użytkowany na co dzień jego nie wątpliwą zaletą jest pojemna kieszeń z tyłu która nie raz posłużyła jako duża torba na zakupy. Obawialiśmy się że przy codziennym użytkowaniu np. w sklepie wózek Thule Chariot Lite 1 będzie toporny i nie będzie się nim wygodnie manewrowało w wąskich sklepowych alejkach. Ku naszemu pozytywnemu zaskoczeniu okazał się niesamowicie zwrotny i łatwy w sterowaniu.

Wózek Thule Chariot Lite posiada wewnątrz wszyte dwie siatkowe kieszonki, w które bez problemu zmieści się bidon z wodą czy jakieś przekąski. Trzypunktowy system pasów bezpieczeństwa dla dziecka jest bardzo łatwy w regulacji i nie ma problemu z jego dopasowaniem do wzrostu dziecka.

Test Thule Chariot 1 - pasy bezpieczeństwa
Trzypunkowe pasy bezpieczeństwa pewnie przytrzymają dziecko zarówno kiedy Thule Chariot używamy jako wózka, jak i jako przyczepki rowerowej. (fot. Agnieszka Socha)

Na pochwalę zasługuje również bardzo ergonomiczna kierownica, która jest wygodna podczas biegania czy szybszego marszu z wózkiem. Z łatwością można dopasować ją do wzrostu użytkownika lub wykonywanej aktywności (bieganie, rolki itp.).

Póki co, jedynym zauważonym przez nas minusem w tym konkretnym modelu jest brak możliwości rozłożenia / położenia tylnego oparcia do formy leżącej tak, aby dziecko mogło w miarę wygodnie się przespać. Pozostałe modele Thule posiadają już taką funkcję.

Test wózka w terenie

Jako wózek do zadań specjalnych, Thule Chariot Lite 1 dobrze sprawdza się w wymagającym terenie i każdych warunkach atmosferycznych. Sami przetestowaliśmy to nie raz. Z uwagi na duże pompowane tylnie koła i bardzo zwrotne, mniejsze kółka z przodu, wózek bez problemu radzi sobie w bardziej wymagającym terenie. Można z nim pokonać np. las, wertepy, błoto czy kamienie. Bez problemu poradzi sobie na leśnej ścieżce w Beskidach czy pomiędzy skałkami na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

Thule Chariot w terenie
Test Thule Chariot Lite 1 w terenie wypadł nad wyraz pomyślnie. Wózek dzielnie pokonywał wszelkie trudności terenowe. (fot. Agnieszka Socha)

Dzięki solidnej osłonie przeciwdeszczowej zastosowanej w Thule Chariot Lite długie spacery w deszczu nie są problemem. Przy bardzo słonecznej pogodzie producent wymyślił rozwiązanie w postaci regulowanej osłony przeciwsłonecznej. Dzięki niej można zasłonić twarz dziecka przed słońcem. Wyposażenie to jest dołączone do wózka i nie trzeba kupować tych akcesoriów dodatkowo, co nie jest standardem u innych producentów. Wózek posiada również otwory wentylacyjne, dzięki którym przy wysokiej temperaturze w wózku jest przewiew powietrza. Z kolei w deszczową pogodę, gdy córka wsiada do niego cała przemoczona, nadmiar wody spływa tymi otworami. Ułatwia to również czyszczenie wózka na mokro np. zwykłym karcherem.

Thule Chariot Lite 1 jako przyczepka rowerowa

W podstawowym składzie przy zakupie dochodzą również wszystkie niezbędne elementy umożliwiające przekształcenie wózka w przyczepkę rowerową Thule Chariot Lite 1. Są to m in. pałąk łączący wózek z rowerem czy flaga sygnalizacyjna. Transformacja wózka na przyczepkę rowerową to kilka ruchów. Przepięcie przednich kół do góry, wpięcie pałąka łączącego przyczepkę z rowerem oraz złożenie kierownicy – jeszcze flaga dla bezpieczeństwa i gotowe.

Test Thule Chariot 1
Thule Chariot Lite jako przyczepka rowerowa sprawdza się wyśmienicie. (fot. Agnieszka Socha)

Test Thule Chariot Lite 1 – podsumowanie

Chcesz jeździć na nartach zimą lub biegać w cięższym terenie z tym wózkiem? Żaden problem – wystarczy dokupić dedykowane akcesoria i ta niepozorna przyczepka zamieni się w śnieżny rydwan! Bogaty wybór dodatkowych elementów pozwala szybko dostosować ją do naszych wymagań. Już dziś wiemy, że wybór tego rozwiązania był możliwie najlepszy by spełnić nasze podstawowe wymogi. Jakość, bezpieczeństwo, ergonomia oraz multifukcjonalność Thule Chariot Lite 1 sprawiły, że wybór tego wózka był jedna z najlepszych decyzji. Jego wysoka wytrzymałość sprawia że posłuży on jeszcze nie jednemu pokoleniu.

Przyczepka rowerowa Thule Chariot Lite
Wybór przyczepki rowerowej Thule Chariot Lite 1 okazał się strzałem w dziesiątkę. (fot. Agnieszka Socha)

Różne wersje Thule Chariot – Cross, Lite i Sport

Testowana przyczepka/wózek występuje w kilku różnych wersjach. Dodatkowo każda z nich jest dostępna jako model 1 osobowy lub 2 osobowy.

Wersja Thule Chariot Cross daje możliwość regulacji twardości zawieszenia. Wyposażono ją w regulowane oparcie do pozycji spoczynkowej czy wkładkę na siedzisko zwiększająca komfort dziecka. Dodatkową przestrzeń bagażową umiejscowioną z tyłu wózka, można w łatwy sposób złożyć, jeśli jest nam nie potrzebna. Waga wersji 1 osobowej to 13,8kg natomiast wersja dwuosobowa to 14,5kg

Wersja Thule Cahriot Lite (testowana) to najlżejsza i najbardziej kompaktowa wersja przyczepki. Jest bardzo szybka i prosta do złożenia. Pojedyncza waży 11,7 kg , a wersja dla dwójki dzieci to zaledwie 12,5 kg. Wadą jest brak nachylenia oparcia oraz możliwości regulacji amortyzacji.

Thule Chariot Sport zapewnia regulację stopnia amortyzacji i kąta nachylenia. Dodatkowo znajdziemy tu większą przestrzeń ładunkową, ręczny hamulec tarczowy, czy odpinane boczne okna dla jeszcze lepszej wentylacji przyczepki. Wkładka na oparcie poprawi komfort dziecka, a specjalny zestaw zabezpieczy przyczepkę przed kradzieżą (obustronna blokada dyszla za pomocą kluczyka). Wersja 1os to 14kg wagi, natomiast dwuosobówka to już 15,9kg.

Tu znajdziesz przyczepki i akcesoria z serii Thule Chariot

Test przeprowadziła dla Was Agnieszka Socha

                 

Udostępnij

W Temacie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies. Dowiedz się więcej.