#NoTrashNoTrace - posprzątajmy to! | 8academy
30.09.2022

#NoTrashNoTrace – posprzątajmy to!

Chcesz by nasze lasy, jeziora, góry były czyste? My też. 8a.pl przyłącza się do akcji marki Helikon-Tex #NoTrashNoTrace – bez śmieci i bez śladu. Pod takim hasłem wystartowała inicjatywa polskiej marki Helikon-Tex, której celem jest szerzenie wiedzy o odpowiedzialnej turystyce. Wraz z ambasadorami akcji – Adamem Wajrakiem, Pawłem Supernatem oraz Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt „Puchaczówka” zachęcać będzie do spędzania czasu blisko natury tak, by nie zostawić po sobie śladu.

                       

Każdy z nas zna te smutne widoki. Butelki w lesie, opakowania i papiery na szlakach, pływające śmieci w rzekach i jeziorach. Nic tak nie odbiera przyjemności ze spędzania czasu na łonie natury jak wszechobecne śmieci. Zanieczyszczenie przyrody odpadkami to druga, niechlubna strona masowej turystyki i braku odpowiedniej edukacji. Niestety nie każdy kto korzysta z natury wie jak o nią dbać. Nam, ludziom dla których natura jest drugim domem, zależy na tym by utrzymać jej piękno i czystość.

Zaśmiecenie polskich lasów to wciąż ogromny problem – z danych Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku tylko z terenów leśnych zarządzanych przez RDLP w Radomiu usunięto 5 tys. metrów sześciennych śmieci, co przekłada się na 50 wagonów odpadów. 50 wagonów – wyobraźcie sobie tą ilość. Pomimo apeli i kar za zaśmiecanie, z roku na rok zanieczyszczeń przybywa. Na terenach leśnych porzucane są odpady z gospodarstw domowych, w tym pozostałości remontowe, ale śmiecą też osoby, które do lasu wybierają się rekreacyjnie. To drugie zjawisko jest zresztą nierzadkie również na terenach wymagających szczególnej ochrony – w parkach narodowych, rezerwatach przyrody itp.

#NoTrashNoTrace
#NoTrashNoTrace to proste – weź swoje śmieci ze sobą (fot. Helikon-Tex)

Razem dla natury

Helikon-Tex to polska marka produkująca wysokiej jakości sprzęt do turystyki, survivalu, bushcraftu założona przez pasjonatów szeroko pojętego outdooru. Firma rusza właśnie z akcją #NoTrashNoTrace.

„Temat jest nam bardzo bliski – my nie tylko produkujemy sprzęt i odzież outdoorową, ale też wszyscy aktywnie korzystamy z tych produktów, spędzając każdą wolną chwilę na świeżym powietrzu. Podczas naszych wypraw i wędrówek wielokrotnie boleśnie uświadamialiśmy sobie, jak dużo jest do zrobienia w kwestii edukacji i wyrabiania w ludziach odpowiednich nawyków, związanych z zachowaniem się w terenie” –  wyjaśnia Paweł “Super” Supernat, specjalista od bushcraftu i survivalu, designer marki Helikon-Tex.

#NoTrashNoTrace
#NoTrashNoTrace: posprzątajmy naturę razem (fot. Helikon-Tex)

#NoTrashNoTrace – promowanie dobrych wzorców

Dlatego właśnie Helikon-Tex, jako marka nieodłącznie związana ze światem outdooru i spędzaniem czasu „w terenie”, zdecydowała się włączyć w walkę ze śmieceniem w polskich lasach, górach, na plażach i równinach. Przez kilka miesięcy firma prowadzić będzie akcję edukacyjną. Jej celem jest pokazanie, jak bardzo drobne, codzienne działania każdego z nas mogą przyczynić się do ograniczenia tego problemu. W akcji edukacyjnej – prowadzonej w mediach, serwisach społecznościowych firmy oraz na warsztatach w schroniskach górskich – firmę wesprą jej przyjaciele i ambasadorzy:

  • Aneta i Marcin Marzec – twórcy Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka.
  • Paweł “Super” Supernat – specjalista od bushcraftu i survivalu, designer marki Helikon-Tex, współzałożyciel firmy Survivaltech.
  • Adam Wajrak – przyrodnik, dziennikarz, fotograf, laureat wyróżnienia Bohater Europy tygodnika Time, przyznanego za obronę środowiska naturalnego.

Na potrzeby akcji powstały m.in. trzy filmy edukacyjne z udziałem ambasadorów.

#NoTrashNoTrace
#NoTrashNoTrace: Adam Wajrak wspiera naszą akcję (fot. Helikon-Tex)

#NoTrashNoTrace – weź worek na śmieci i idź do lasu

Ale sami nie oczyścimy naszej przyrody. Potrzebujemy Waszego wsparcia. Również Ty możesz przyłączyć się do akcji #NoTrashNoTrace. Specjalnie na tą okazję Helikon-Tex przygotował worek wielokrotnego użytku Dirt Bag. Został on zaprojektowany właśnie z myślą o zbieraniu do niego śmieci podczas wędrówek i spacerów. W wariancie minimum – własnych, w wariancie zalecanym – wszelkich pozostawionych w lesie/górach/na wydmach etc.

To nie wszystko. Helikon-Tex przygotował na potrzeby akcji serię unikalnych akcesoriów outdoorowych uszytych z resztek z produkcji odzieży. W kolekcji znajdziecie portfele, nerki i wizytowniki Helikon-Tex. Będą one dystrybuowane wśród uczestników akcji i fanów serwisów społecznościowych firmy. Helikon-Tex chce również zachęcać turystów do zminimalizowania używania sprzętu jednorazowego oraz promować naprawianie odzieży czy ekwipunku.

Do akcji włącza się także 8a.pl. Czystość gór, lasów, jezior zawsze była dla nas niezwykle istotna. W końcu korzystamy z przyrody aktywnie, dbamy o nią i chcemy by zawsze była dla nas azylem od zgiełku miast. W 2017 roku prowadziliśmy kampanię Nie śmieć gościu! Dziś dołączamy do #NoTrashNoTrace. Śledźcie nasze media społecznościowe – do wygrania będzie aż 50 worków Helikon-Tex!

#NoTrashNoTrace
#NoTrashNoTrace: gdziekolwiek idziesz weź ze sobą worek na śmieci (fot. Helikon-Tex)

Wsparcie dla Puchaczówki

Elementem kampanii jest także wsparcie dla ośrodka Puchaczówka. To miejsce, gdzie prowadzi się leczenie oraz rehabilitację dzikich zwierząt a później zwraca im się wolność. Helikon-Tex przeznaczy znaczną część dochodu z każdego sprzedanego w czasie akcji worka Dirt Bag (10 zł) na wsparcie Puchaczówki.

„Każdy z nas na pewno nie raz spotkał się z sytuacją, kiedy to podczas spaceru po lesie, polach czy w górach na szlaku zauważamy wyrzucone przez kogoś odpady. Niestety najczęstszą reakcją jest „bluzganie pod nosem”, głośno wyrażany sprzeciw i… niestety nic więcej. Marzy nam się, aby ten sprzeciw przerodził się  w działanie. Bardzo byśmy chcieli, aby zamiast stwierdzenia: „Zobaczcie, co za syf. Jakie brudasy to zrobiły…” padało: „Zobaczcie, co za syf. Posprzątajmy to”. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, co ich niechlujstwo robi dzikim zwierzętom – a np. puszki często oznaczają straszną śmierć chociażby dla zaklinowanych w nich jeży. Dlatego cieszymy się, że Helikon-Tex podjął ten trudny temat i nie podchodzi do niego tylko marketingowo – ale próbuje zmienić nasze myślenie. Jeśli moda na sprzątanie „wejdzie nam w krew”, to będzie to ogromny sukces nas wszystkich” – wyjaśnia Marcin Marzec z Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka.

Zatem #NoTrashNoTrace i do zobaczenia w naturze!

#NoTrashNoTrace wspiera ośrodek Puchaczówka (fot. Helikon-Tex)
                 

Udostępnij

W Temacie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies. Dowiedz się więcej.